Rólunk

A módszer létrejötte

A Vadvirág Alapítvány 2008-ban pedagógiai innovációs munkába kezdett Kárpáti Anikó vezetésével. www.vadviragalapitvany.hu

A szervezet szakmai vezetője húsz, gyermekek között töltött év tapasztalatát, számos szervezett továbbképzés és folyamatos önképzés ismeretét, tudását felhasználva alkotta meg  a foglalkozások anyagát.

Munkájához a nap mint nap tapasztalt sikerek mellett az is erőt adott, hogy a módszert és az arra épülő programot 2009-ben a NESsT–Citi Társadalmi Vállalkozásfejlesztő Program pályázatán ismerték el, mint Közép- és Kelet-Európában működő, kiemelkedően teljesítő nonprofit szervezet szellemi termékét.

Kárpáti Anikó elméleti és gyakorlati munkáját szakmai team segítette, amelynek célja egy folyamatosan fejlődő, az oktatás─tanítás─tanulás egységének kihívásaira megoldást kereső módszer megalkotása volt, ami segíti, támogatja a gyerekek tanulását az óvodás kortól az általános iskola befejezéséig. 

Az évek során a sok-sok mosolygós arcú gyermek arra inspirálta alapítványunk szakmai igazgatóját, Kárpáti Anikót, hogy egy olyan izgalmas, szerethető, játékos programmal ajándékozza meg a gyerekeket, amellyel a tanulás során is megélhető a közösségi élmény, az öröm, a kreativitás, az önmegvalósítás. Az általa megalkotott Tanulás Könnyítő Program foglalkozásain eddig már csaknem ezer gyermek tapasztalhatta meg, hogy a TKP az a hely, ahol öröm a tanulás

Elérkezett az az idő is, hogy a gyerekeket a továbbiakban ezen a kalandos úton két állandó barát kísérje! Ők:

TKP Hanna

TKP Bence

Kettejük segítségével utazhatnak a gyerekek a formák,a betűk, a számok és a tudomány érdekes világába.

Miben más?

A Tanulás Könnyítő Program megalkotása során a legfontosabb szempontjaink az alábbiak voltak:

  • A program gyakorlati anyagát kedveljék és örömmel végezzék a gyerekek, ezért folyamatosan teszteljük köreikben jelenleg is. Így a különböző korosztályú gyerekek aktív szerepet töltenek be a módszer alakítása során.
  • A program segítse a gyereket az iskolai tanulás folyamatában, ezért alapul vettük a NAT által megfogalmazott elvárásokat, irányelveket.
  • Mindezt oly módon, hogy rugalmasan kezeli az életkori sajátosságok figyelembe vétele mellett az egyéni szükségleteket.
  • A program alkalmazása során a gyerekek mellett a TKP-oktatók is élvezzék a tanulás-tanítás folyamatát,
    továbbá a program bővítse módszertani kultúrájukat, személyiségüket, ezáltal színesítve és értékesebbé téve a foglalkozásokat.

A program nagy figyelmet fordít a tanulási motiváció kialakítására és fenntartására is. 

A Tanulás Könnyítő Program erőssége, hogy a korszerű pedagógiai elméletek és gyakorlatok mellett épít a társtudományok legújabb eredményeire.

Melyek ezek a tudományok?

  • Agykutatás, ezen belül is az agyi plaszticitás jelentősége a tanulási nehézségek, zavarok tekintetében (dyslexia, dyskalkulia, dysgráfia, értelmi akadályozottság, autizmus…)
  • Neuropszichológia, kognitív pszichológia, amely tudományterületek legújabb kutatási eredményeinek köszönhetően megértjük a tanulási képességek agykérgi folyamatának alakulását (gondolkodás, olvasás, írás, számolás)
  • A neurobiológia legújabb kutatási eredményeinek megismerése után értjük meg, hogy miért fontosak a tanulás folyamatához kapcsolódó érzéseink, élményeink; és ezek milyen mértékben befolyásolják a tanulás hatékonyságát.